årsresumé av 2013.

 
 Allra först i januari så firade vi mammas födelsedag. Hon fyller den 4:e. Jag hade bakat mina goda valnötsbrownies som vi kalasade på. Mmm...
 
 
I januari brukar jag hinna med en hel del rea-shopping också. Alla prylar på bilden nedan fyndade jag. Och jag kan säga såhär - rätt bra köp iallafall. Det enda som fortfarande inte blivit använt(ett år senare) är den orangemönstrade klänningen och bältet i beige och silver. Nåväl.
 
 
I mitten av månaden träffades vi tjejer från lärarprogrammet på Grappa för middag och drinkar. Vi sa också hejdå till varandra då många skulle flytta vidare.
 
 
Mamma överaskade mig med en avslutningstårta! En "Grattis du är klar med lärarprogrammet-tårta".
 
 
Photosession med Teddy Boo.
 
 
Stor avslutningsfest med ALLA från Lärarprogrammet. Åtminstone alla Eskilstunabor. Vi firade med fördrink, middag, party osv. Natten lång.
 
 
Och sen blev det ännu mera fest! Surprise-party för mig. Hela min fina familj överaskade mig med middag och galej. Notan slapp jag ta! Puh.
 
 
 
 
Slut på de roliga! Mitt första jobb som förskollärare satte igång. I början där blev det många koppar varm choklad - lyx med kaffe/chokladmaskin i personalrummet. 

 
På Alla hjärtans dag kom Morgan hem till mig med ballonger och blomster. 
 
 
Jag, mamma, Johanna och moster tog en tur till Stockholm och fotografiska. David LaChapelle stod på schemat! Så häftig utställning, det hade länge varit en dröm för mig att få se hans verk.
 
 
15 februari fyllde min bästa vän år så vi var ditbjudna på middag. Vi hann med att spela lite spel också och kvällen slutade med utgång på Pitchers.
 
 
Den 22:a var det dags för ännu en födelsedag - nämligen Morgans! Han fick en massa fina saker och bjöd på smörgåstårta och fika. Chokladtårtan med hasselnötter kan det hända att jag hjälpte honom fixa, haha.
 
 
 
I mars gick jag på babyshower för Sara på jobbet. Det blev traditionella lekar och fika.
 
 
Jag och  Morgan åkte till Filmhuset i Stockholm för att titta på inspelningen av Filip och Fredriks Nugammalt.
 
 
I mitten av mars åkte jag med Elin & Ida till Spanien. En snabbis sådär. Skönt. Fast havet var rätt kallt. Sangrian var god.
 
 
Och sen tillbaka till kalla vintern hemma i Sverige.
 
 
Lilla Jonna bjöd in till kalas. Både lunch och fika fick vi!
 
 
Sen blev det påsk mitt i allt. Kissarna fick påskrosetter.
 
 
 
I April fyller min farmor år och då brukar vi åka dit och fika. I soffan sitter Jonna, Karin och jag.
 
 
Slagstaglass för första gången detta år. Och när vi hade ätit upp började det snöa, haha!
 
 
Vårtecken.
 
 
Den 16:e april firade jag och Morgan åtta år tillsammans. Massor med år. Jag fick röda rosor av min karl. Sen åt vi middag på Grappa. Mmm, så gott.
 
 
På Valborg åkte vi ut till Sundbyholm. Det brukar vi göra för att titta på majbrasan och fyrverkerierna. Mys.
 
 
 
I stort sätt hela sommaren åkte vi titt som tätt till Marys och fikade eller lunchade. Åh så gott och åh så mysigt det är där! Många härliga sommar-mat-minnen.
 
 
 I Maj åt jag många jordgubbar i solen.
 
 
Vi var på Josefs där det var Open Night för att lyssna på Elsa som sjöng.
 
 
Maj innebär också att grillsäsongen får dra igång. Här grillade jag och min syster majs, sojakorv och schnitzel på engångsgrill.
 
 
Och hos pappa fick vi också delta på några grillkvällar. Och lite vitt vin på det.
 
 
I slutet av Maj åkte jag och mamma till Katrineholm. Bland annat till mormors minneslund med liljekonvaljer.
 
 
Geocaching på sommaren är inte helt fel det. Jag och Morgan upptäckte många fina nya platser.
 
 
I slutet på Maj fyllde Teddy 1 år! Töt.
 
 
 
 Vi firade lilla Amanda som fyllde år. Av oss fick hon en klänning och en söt nyckelpiga-väska.
 
 
Bal på slottet. Jag och Elin var stylister, haha. Jag gjorde håret på lite tjejor.
 
 
Lillasyster tog studenten! Fest för att fira detta. Jag, mamma, Johanna och pappa på bilden.
 
 
En solig dag på jobbet med min bästa vän.
 
 
Geocahing på fina platser. En cache i en termos - inget konstigt alls! Det är otroligt vilka platser vi fått upptäcka i vårt närområde som vi inte visste fanns.
 
 
Fick se Nause i Västerås.
 
 
En sommarkväll med middag på Tingsgården.
 
 
Elin fyllde år och hade kalas. Jag kom solo men träffade där Linn med familj.
 
 
Midsommar firade jag med Morgan, hos Elin & Johan på Elins mormors lantställe. Vacker och rolig kväll! Är så glad för att vi fick vara med på ett hörn i deras firande, tihi.
 
 
 
 
En sommarkväll på Jazzens museum. Åkte dit med mor för att lyssna på Ted-låtar. Fin kväll.
 
 
Kattungegos hos systers kompis.
 
 
Power Meet i Västerås med käresta.
 
 
Helkväll med Elin & Johan i deras lånehus över sommaren. Vi körde När och Fjärran förstås.
 
 
Jordgubbsplockning med mor.
 
 
Kul kväll med ett gäng från jobbet. Lite vin, snacks, prat och sen taxi in till stan för att gå på gayklubb haha.
 
 
Sommartur med mamma och lillasyster till Saltkråkan. Eller ja, till Norröra där Saltkråkan spelades in. Vi fick bland annat besöka Snickargården. Efter Norröra åkte vi vidare upp till Öregrund där vissa scener också spelades in. Så kul resa!
 
 
Kväll på Josefs när vi såg Johan köra stand up. Oliwer, Elin och jag på bilden.
 
 
En vända till Slagsta glass med Morgis.
 
 
Upptäckte Torshälla delikatesser. Mmm..
 
 
 
Under min efterlängtade semester åkte jag och Morgan till Söderköping och Smultronställer. Det är också i Söderköping som Madicken spelades in så vi traskade runt i staden och kollade in alla locations också.
 
 
Sen blev det många lata dagar i solen. Svensk sommar. Litegrann i alla fall. Jag och Elin hängde en del ute hos hennes mormors lantställe.
 
 
Jag och Morgan provade på ett nytt bad - Sandabadet. Där var det skönt i vattnet.
 
 
En kväll gick jag, mamma och syster ut på Grabba och åt. Gott!
 
 
En fika på Björndammen.
 
 
Lilla Oscar fyllde år och bjöd på robottårta.
 
 
Sen fyllde lillasyster också år, hela nitton stycken. Jag hade gjort fikat till kalaset.
 
 
Och så en till födelsedag - Karins!
 
 
 
Kräftskiva hos pappa & ann.
 
 
Vacker sommarkväll.
 
 
En regnig dag åkte jag och mamma till skogen. Lite, lite gul svamp hittade vi. Och en stor snigel.
 
 
Jag och Morgan åkte och tittade in dinosaurierna som flyttat in på Parken Zoo, tihi.
 
 
I slutet av månaden åkte vi hem till moster som skulle fylla år första oktober. Vi fick god lunch och tårtan stod ja för.
 
 
 
I början på oktober fyllde pappa år och då fick jag träffa karin & jonna igen.
 
 
Jag och Morgan åkte på Strängnäsmarknad och det var himla mysigt. Kallt, men mysigt. Åt langos och munkar såklart.
 
 
I mitten av månaden åkte jag, pappa och johanna till spanien för några dagars avkoppling. Skönt. Och det var fortfarande varmt i havet så jag passade på att bada också.
 
 
Väl tillbaka på jobbet igen hade vi halloweenmaskerad. Jag gick all in och var gudinna/antik grek tjej eller nåt. Kul var det!
 
 
 
 Under Alla helgona åkte vi och tände ljus på kyrkogården.
 
 
En dag på jobbet. Sol men kallt.
 
 
En cachingtur tog oss hit. Vackert.
 
 
Dags för ljusparty! Så mysigt. Shoppade loss.
 
 
Julmarknad på Taxinge slott lockade. Vi hann med lite fika också. Eller rätt mycket fika, haha.
 
 
En tripp till mormors minneslund bland annat, i samband med första advent.
 
 
 
Julpyntade rummet. Riktigt mysigt blev det.
 
 
Födelsedagsmiddag på Grappa med bästa Elin.
 
 
Det kom lite snö där en dag. Det varade inte så länge, och rätt skönt var ju det.
 
 
Grattis till mig! Den 7:e bjöd jag på födelsedagsfika.
 
 
Lussedags hos farmor. Två tärnor, en tomte och en lucia.
 
 
Lilla Jul hos pappa & ann.
 
 
Julbord på Sundbyholms slott med jobbet. Jag och Elin blev lite sena dit förstås, haha. Det gick ingen nöd på oss ändå så!
 
 
Pepparkaksbak med Morgan.
 
 
Och så blev det äntligen julafton. Julmat, julgodis, julgran.. ja, allt med jul hör dessa bilder till. Mys.
 
 
Nyåret firades in med god mat, dryck och gott sällskap.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0