madickens söderköping.

Ï samband med mitt och Morgans besök på Smultronstället passade vi på att utforska lilla Söderköping också förstås. Vi åt god lunch på Bondens, varsin räksmörgås. De var enorma. Och enormt goda. Jag fick dessutom nyligen veta att underbara Madicken-filmerna delvis spelats in just där. Och javisst, många byggnader kändes igen.  En trevlig utflykt!

kalas för lillasyster.

Johanna fyllde 19 år den 17 augusti men vi firade dagen innan. Vi hade kalas i trädgården med bullar och tårta. Mycket gott! Av mig fick lillasyster en mörkgrön topp och ett par silvriga örhängen med hjärtform, allt från Bikbok. Finns mycket snyggt där! Vi hade verkligen tur med vädret, det var alldeles lagom varmt och inget regn. Tårtan som det bjöds på hade jag meckat ihop. Browniebotten med hallonmousse, mmm!

oscar 4 år.

För några helger sedan firade vi lilla Oscar som fyllde hela FYRA år. Jisses vad tiden springer iväg. Han hade önskat sig dinosaurier i stort sätt av alla sina gäster så det var vad han fick också, haha. Av oss fick han: Lysande dinosauriemärken att sätta i taket, dinosaurie-pyjamas som lyser i mörkret, ett plastägg med slajm och en mini dino, en dinosaurie ballong(enorm sådan) och dinosaurietatueringar. Han blev glad!
Till fikat fick vi smaka på robottårta. Mums.

smultronstället.

I slutet av min semestern åkte jag och Morgan till Smultronstället i Söderköping. Det är faktiskt SÅ värt att köa i 30-40 minuter, för deras glassar är så himla speciella! Haha, jag tror dock att jag valde samma glass nu som förra gången vi var där. Men det måste betyda att den är väldigt god och att jag helt enkelt är en sucker för choklad. Morgan valde dock en annan glass, en med blåbär. Det blev dock lite väl mycket blåbär, tyckte Morgan. Gott var det i alla fall enades vi om och det var väl värt resan dit.

borta som Atlantis.

#1 När och Fjärran med Elin & Johan.
#2 Morgan och jag har ätit ost.
#3 Eklången.
#4 Glass på Björndammen.
#5 Fika på Taxinge.
#6 PLL och popcorn.
#7 Jag och Amanda.
#8 Vi äter jordnötter.
#9 Frukost.

#1 Jag och Morgan vid badet.
#2 Fajitas på bakgården.
#3 Fun Light med stevia.
#4 Jordgubbar vid badet.
#5 Kvällsutsikt över Söder.
#6 Båttur.
#7 Snickargården.
#8 Vinkväll på Annas Vinbar med ett jobbgäng.
#9 Glass på Smultronstället.

saltkråkan/öregrund.

Den här sommarens ledighet passerade fort förbi men jag, mamma och Johanna hann göra ett utflyktsmål ihop. Vi tog bilen till Furusund och därifrån åkte vi båt till Norröra där Saltkråkan-filmerna spelades in. Vi var med på en guidad tur och det var nog bra det för det var inte mycket som var sig likt... i alla fall inte som man minns det. Jag och min syster tittade jättemycket på Saltkråkan när vi var mindre men väl på plats kände jag knappt igen något. Nåja, vissa saker kändes bekanta ändå.

Efter vår tur till fina Saltkråkan åkte vi vidare till Öregrund för ännu mer Saltkråkan-mys. Det är i Öregrund som delar av sista avsnittet spelades in. När de letar efter Fru Sjöblom för att kunna köpa Snickargården. I alla fall, där kunde vi verkligen känna igen oss med alla byggnader och gator. Så mysigt. Vi stannade där på middag och fika också. Lite synd med vädret bara, haha.

stay.

Sommarbilder från juli-augusti.

Under min och Morgans semester har vi hunnit med mycket, både tillsammans och var för sig. En massa mys i solen, bad, goda middag ute på baksidan, vin, promenader, kärlek. Längtar redan till nästa sommar. För den är väl över nu... eller?

two at a time.

#1 Bebis fiskmås.
#2 Kattungegos på landet.
#3 Ms Songs farväl-godis.
#4 Grillat ute vid Skjulstabadet.
#5 Bio!
#6 Sola.
#7 Godaste smoothien från Burger King.
#8 Party hos Oliwer följt av gayklubb.
#9 Jordgubbsplockning.

#1 Delikatesser.
#2 Knas på Josefs med Oliwer och Elin.
#3 Semester!
#4 Mys vid tvn med mor.
#5 Toast på Kalle på Spången.
#6 Liten Bosse.
#7 Plocka vinbär.
#8 Vinbärspaj.
#9 Candace följde med ut på bakgården.

black cat, nine lives, short days, long nights.

Häromveckan var jag och Morgan på Kattnatta på Parken Zoo! Vi tittade på alla djur som var framme. Mest kattdjur förstås. Vi hann med att köpa lite god mjukglass också. Med strössel. Mmm. Parken Zoo är sig likt år efter år även om nya djur flyttat in. Dinosaurier i år till exempel, haha. Lite mysigt är det allt att vandra omkring och kika.