årsresumé för 2010.

Januari


Jag hade teknikdag på faktorimuséet! Haha, vi var där med lärarprogrammet. Det var så kul! Man fick bland annat testa att gjuta, som jag gör på bilden. Sen testade vi en massa experiment på övervåningen.

 
Jag, Cissi och Elin träffades för en fika på Waynes. Det var ju vi som umgicks under hela gymnasiet så detta var en liten reunion.


Partynätter på gamla Lotus. Haha, numer O'Learys. Kul med smirnoff iallafall!

Februari


Emelie, jag och Magda hade kul på lektionen i Västerås. Haha!


Firade Morgans födelsedag hemma hos honom med tårta och kalas!


Vi hade hemmachillfest hos Emelie. Haha, jag minns inte ens vad vi gjorde! Trevligt var det iallafall.

Mars


Jag köpte mitt allra första par vita converse! Hade alltid kört på svarta förut. Men nu är jag en stolt ägare av dessa. Hah!


Hela pappa-familjen åt god middag på Bistro. Kvällen avslutades hemma hos pappa & ann med kex och ost.

April


Åt första slagstaglassen! Muuums.


Barnvakt hemma hos Pappa & Ann. Bra träning inför mitt framtida yrke! Haha.


Morgan & Jag firade 5 år tillsammans. ♥


Vintern försvann! Man kunde äntligen sitta ute på balkongen. Katterna blev överlyckliga!



Valborg firades ute i syndbyholm. Sååå mysigt. Jag och Morgan började med det redan 2009 men det ska vi fortsätta med länge till. Det går inte att fira på ett bättre sätt. :)

Maj


Var på vattenexkursion med lärarprogrammet. Haha, det var rätt äckligt och så, men kul att umgås med alla. Gott med matsäck också.

 
Var på Balsta med Mella och lyssnade till Svarts ljuva toner. Haha. Vi gick ju på lekis ute vid Balsta när vi var små så vi utforskade området lite också. Kul!


Vi firade Emelies födelsedag! Tårta och raketer. Nästan iallafall. Hon fick ballonger och ett älgkort. Bland annat. Kul kväll!


Solade. Massor. Haha, här sitter jag utanför skolan på en rast. Så skönt!


Åt ännu mera slagstaglass. Så himla gott med kaksnäcka! hah.


Firade Lina som fyllde 21 år. Party, party! Hade bakat muffins till henne till och med. Åh så kul det var! Kvällen slutade med utgång på Harrys.


Grillkväll hemma hos Erik & Elin + Oscar ute i Torshälla. Haha, så söt och liten Oscar var. Trevlig kväll var det!


Rothoffskväll med Mella och allt vad det innebar. Pizza, chips och sprit. haha.

Juni


Jag och mamma åkte till Katrineholm. La blommor som jag plockat till mormor, i minneslunden. Vi var förbi mammas pappas grav också. Så fint.


Svart spelade på Holmberget i Torshälla. Jag och Elin var självklart där. En sån fin kväll!


Midsommarkvällen firades ute hos Elin i Hällby. Med mojitos i martiniglas! haha. Galet kul hade vi!

Juli


Jag fick en melonplanta i början av sommaren av typ socialdemokraterna eller nåt, på stan. I juli började den blomma! Haha, den blev mitt lilla skötebarn skulle man kunna säga.


Åkte till Västerås och Morgan. Det var stadsfest i stan så vi mumsade langos och munkar för fullt! Har för mig att vi köpte brända mandlar också. Så gott! Och kul med marknad.


Hejade på Spanien i fotboll! Såklaaaart.


Åkte på Power Meet med Morgan. Det var en mysig kväll och perfekt väder! Nu har vi varit där tillsammans sen 2005. En liten tradition!


Åkte till Danmark med pappa-familjen. Vi var 14 stycken i ett hus. Haha, det var riktigt kul! Bra väder hade vi också.


Jag upptäckte Espresso House och deras otroligt goda bagels och chokladbollar! Haha, riktigt farligt alltså. Bästa fikastället sommaren 2010.

Augusti


Jag köpte min första byxdress som jag använde på en fika med underbara Elin.


Min melonplanta fick sin första melon! Mission completed.


Jag gick på Å-festen med Elin och tittade på fyrverkeriet! Och tog några posebilder såklart.


Bakade cupcakes till min systers födelsedag!


Gick på kalas hos Karin som fyllde år. Alltid så trevligt!


Besökte Parken Zoo tillsammans med Morgan. En mysig liten utflykt!

September


Fick en solros av miljöpartiet på stan. Trevligt!


Jag pysslade ihop en regnponcho till min katt. På skoj. Hon tyckte inte om den så mycket!


Ytterligare en fika på Espresso House. Med Morgan den här gången.

Oktober


Lilla Karin och jag på pappas födelsedagsfest. Tycker om den här bilden!


Målade om i mitt nya rum! Aaaalldeles själv. Så stolt nu i efterhand.


Plockade svamp med mamma i skogarna! Vi fick ihop massor på bara en halvtimme.


Gjorde mig partysnygg för en vinkväll med Lina. Kvällen slutade på Royal där killarna drack öl. Hah.


Spontanmiddag med pappa och syster på Bistro. Älskar såna kvällar.


Ytterligare en födelsedag som firades! Ann fyllde år och alla var där. Som vanligt. Trevligt!

November


På Alla Helgona tände jag och Morgan ljus på kyrkogården.


Middag på Akropolis med gänget. Mycket god mat! Jag tog en pasta.


En bild från ännu ett födelsedagsfirande. Morgan, inte min Morgan, fyllde år. Det firades kvällen lång och en bit in på natten med god mat och drinkar.


Gos med katta. Sen blev jag riktigt sjuk. Hela slutet av november och tills mitten av december spenderades i sängen. Ungefär. Jag vill aldrig mer bli förkyld!

December


Trots förkylning hade vi kalas här hemma. Jag fyllde 20 år! Underbart.


Vi lussade hos farmor. Jag, syster och Karin & Jonna. Mys! Farmor har aaalltid supermycket supergott fika. Och god saft.


Lilla Jul hos Pappa & Ann. Det var en sån fin kväll! Morgan fick agera tomte. Haha.


Riktiga jul firades hemma med mamma och syster. Farfar kom också över. På julnatten sjöng jag på midnattsmässan. Det var riktigt kul!


Sen var det dags för mig och Morgan att byta julklappar. Fick så mycket fint! Bland annat detta linne.


Nyår. Tittade på fyrverkeriet från Kloster kyrkas trappa. Mys!


Hejdå 2010!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0