melon.

I början av sommaren fick jag en melonplanta av socialdemokraterna på stan. Det blev liksom min lilla grej att försöka hålla den vid liv och vårda den. haha. min lilla baby!
Längelänge så hände det inte så mycket. Eller ja, den växte lite och så. Och blev större. :) och sen kom det små gula blommor. Men sen när hettan och solen liksom försvann, och regnperioden kom så gav jag upp litegrann. Lille plantan bara stod där och var överfylld med vatten.
Och nu när det är flyttdags så skulle mamma städa upp på balkongen och slänga alla fula blomster som vissnat. Och så sa hon "nu slänger vi den här, va?" om min planta. "okej.." sa jag. Och så gick jag ut för att ta farväl sådär, men då gjorde jag en upptäckt!!! EN MELON!! EN MELON PÅ MIN MELONPLANTA! :D Lycka. Haha en babymelon hade kommit. Den lite fula plantan fick nu bo kvar. Den ska inte kastas! Haha.

    
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0