lycka.

Ååååååh! Alltså jisses. I flera år har jag sökt, men inte hittat. Men nu har jag den. PEKING EXPRESS! Jaaaaa! 
Peking Express var ett samskandinaviskt tvprogram som visades på Kanal 5 och senare Kanal 9 år 2007. Det var ungefär som amerikanska Amazing Race som också är mycket bra! Men guuud vad jag gillade denna version. Deltagarna skulle ta sig från Moskva till Peking genom att lifta. Det var inte snack om något flyg och skit, som i Amazing Race.
Haha det var ett så himla kul program! Jag hejade på Carolina & Mikaela redan från början och aaalla andra hatade dem. haha. Me against the world. Men tyvärr blev väl Carolina ormbiten eller så, så de fick lämna tävlingen. Annars hade de nog vunnit alltså.
Men vinnarna blev ju Tyra och Stefan. Ja, den Tyra. Ganska roligt faktiskt. I många månader har jag funderat på att maila Tyra och höra om hon råkade ha serien på nåt sätt. Haha Kanal 5 hade den uppe länge på sin webbtv, men inte numer.

Men nu är mysteriet löst! Nu är den hittad. Swetv är bäst. tihi. Ikväll ska jag titta! Haha loveeeees it.

EDIT:
Tyra: Hallå, här kan vi handla!
Stefan: Nu fixar du liften.
Tyra: Nae, sluta nu. Du köper inte..
Stefan: Jag vet vad vi ska ha.
Tyra: Ja men, näe. Du köper ingenting utan att jag följer med.
Stefan: Jag handlar nu.
Tyra: Näe. Du väntar på mig Stefan.
Stefan: Jag går och handlar.
Tyra: Näe! Ja men, Stefan. För i helvete...
Stefan: Nemen, fixa lift!
Tyra: Nae! Men jag...
Stefan: Halllå?!
Tyra: Du handlar inte utan mig. Jag ska med och handla, Stefan. Jag är jävligt kräsen på mat liksom.
Stefan: Vi handlar samma som igår, okej? Vad är problemet?
Tyra: Nae, det gör vi inte. Ja det är ett problem.
Stefan: Fixa lift så handlar jag.
Tyra: Kan du fixa lift istället, kan jag få handla då?
Stefan: Vi gör det vi är bäst på.
Tyra: Aa, men då kan väl du fixa lift så kan jag handla?
Stefan: Aa men du är ju bäst på att lifta.
Tyra: Nae..
Stefan: Hallå, vad kan bli fel med tonfisken..
Tyra: Aa men Stefan..
Stefan: Snälla. Jag köper jordgubbssylt...
Tyra: Nae..
Stefan: Och limpa. Majs och allting. Okej? Det är väl inga problem eller?
Tyra: Jo det är visst problem för jag vill ha chips också.
Stefan: Det blir inga chips!
Tyra: Jo..

Hahha! Sååå bra.


Kommentarer
Postat av: Mira

Jättefin blogg! Hoppas du får en bra dag! :)

2010-08-09 @ 12:54:05
URL: http://miiraass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0