pain.

Igår impulsskaffade jag tandställning skulle man kunna säga. Jag gick dit för att göra avtryck men sen så fick de återbud så då passade de på att sätta in den på en gång. Det tog ungefär en timme. Blev jätteöm på en gång och kunde inte bita ihop. Kändes hel skumt. Men när jag var på väg hem sprang jag på Mella av bara slumpen så vi stannade och pratade och sen gick vi runt lite. Hon tyckte inte att det såg så farligt ut. Skönt. :) Alltså att det inte såg så fult ut. Hah.

Sen gick jag hem och så fick mamma se och hon såg den inte ens först. p: Men hon tyckte inte så mycket. Vi diskuterade inte direkt saken om man säger så. Sen mot kvällen så gjorde det ondare och ondare så jag överdoserade värktabletter. Trodde man kunde ta många men imorse läste jag på paketet att man fick ta max 3 per dag med 4 timmars intervall. Hoppsan! Jaja.

Sov iallafall jättebra inatt så det var tur.
Idag började dagen med dramapedagogik i skolan. Jag och Em hade sellis så hon va den första som fick se. Och hon såg den knappt sa hon. Haha. Anledningen till varför man inte ser direkt är att tandläkaren satte i vita brackets(plattorna som syns) och de smälter ju in rätt bra med tänderna(Om man bortser från de små röda prickarna på varje, som nöts bort med tiden). De vanligaste är ju de brackets i metall. Men jag har 6 st vita och 6 metall längst bak i munnen som inte syns. De vita är lite dyrare men om jag ändå ska betala hela skiten själv kan jag kosta på mig det också. Lite snygghetsfaktor får man se till att det finns. Haha.
Efter drama så satt vi och skrev en utvärdering av Tema 1. Det gick väl ganska så bra men det var lite skumma frågor man skulle svara på. Men nu är det inskickat iallafall.
Sen gick jag hem i regnet till min sköna säng och somnade efter att jag försökt äta en rostad macka. Det gick inte.

Nej, jag kan inte tugga något. Kan bara äta flytande saker för tillfället såsom yoghurt och soppa. Tänderna är så ömma att jag inte kan bita ihop. Lite otäckt, men så är det. Det skulle bli bättre om någon vecka. Men sen blir det lika illa igen när jag ska tillbaka och spänna. Haha aj.

Men lite spännande är det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0