heart of the ocean.

Igår gick jag upp tidigare än vanligt för jag och mamma skulle på Titanic-
utställningen i Stockholm. :) Vi har velat gå sen i somras men inte haft tid.
Titanic är lite våran grej. Speciellt min. haha. loves it.
                
Vi fick köa i fucking 40 minuter. Ute! Haha det var iskallt men värt.
Det går inte att säga allt som vi såg där. haha. Det var SÅ mycket. Man hade
såndär audioguide och på den var det typ 49 punkter. Alltså 49 ställen där
man skulle stanna och titta på bilder/föremål medan man lyssnade.
Eftersom att min mobilkamera börjat fungera så smygfotade jag lite. p: Haha.
Dåliga bilder men lite kul ändå. :)

 
Liten rekonstruktion av båten. (: På den sidan som inte är i bild såg man hur det
såg ut inuti. Alla rum och matsalar osv. Häftigt gjort.
De hade även återskapat vissa rum och sånt i verklig storlek:
      
      Den berömda trappan,       korridor i 1a klass,       rum i 2a klass.
Det fanns så mycket mer men det tar ju en evighet att ladda upp bilder! p:
Haha. Lägger upp mer på Bilddagboken.
Det fanns en hel del originalsaker också. Kanske inte så mycket som jag hade
hoppats på. Men lite fanns det. :)
 
   Original passagerar lista.
Och så fanns det lite smycken, klockor, skor och filtar m.m.
Det var mycket spännande! :) Både jag och mamma var nöjda och det var värt
pengarna. haha.

Vi kom hem sent på kvällen och någon timme efter det kom Morgan hem till mig.
Det var inte så planerat eftersom han kanske skulle på någon fest. Men nu blev
det inte så. Så han kom hem till mig istället. :*

Sen klockan 22 mötte jag upp Elin och så åkte vi till Konstmuseet för att lyssna på
musik! Svart spelade juuu.
  
<3 Det var jättebra. Värt.

Idag har jag och Morgan inte gjort så mycket. Hann ner på stan en sväng och köpte
Esberitox, tranbärskapslar och ett par byxor till mamma som hon hade lagt undan.
Haha. Sen har jag beställt lite ny kurslitteratur. Uh. för typ 650 kronor. kul. inte.

Nu har min mobilkamera gått sönder igen också. haha. Såklart. Bara sådär.
thats life.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0