United States of America, july 2015 - pt 1

7-19 juli åkte jag ensam till USA för att där hälsa på min gamle vän. Vilken upplevelse!
 
Jag flög till USA med Icelandair, mellanlandade förstås på Island. En upplevelse bara det!
 
På flygplatsen i USA mötte Andreas och hans vän Mo upp mig med bil. Vi körde från Virginia till DC. Där blev det barhäng på en gång första kvällen...
 
 
... och ostron för deras del! Vilket typ alla äter i DC. Och som jag nog aldrig ens kommer testa på. Uh!
 
 
Dagen därpå fick jag se US Capitol som höll på och renoveras. Men jag kan tänka mig att den är ganska ståtlig och fin i vanliga fall, haha.
 
 
Efter Capitol gick vi till Botanic Garden som ligger precis bredvid. Första museet - check!
 
 
Vidare till nästa museum - Natural History!
 
Hope Diamond! Wow.
 
På museet föder de upp massvis med olika fjärilar. Här fick vi se dem som puppor. Häftigt!
 

"Giant Leaf Insect" - coolaste jag sett haha!

Ett riktigt Bistahieversor Sealeyi(Förstöraren från stenöknen)-skelett!
Deras Ocean-avdelning!
 

Kvällen avslutades med en Swedish daiquiri på Andreas jobb, Slipstream bar.
 
 
Ny dag - nytt museum. National Gallery of Art bjöd på SÅ mycket häftiga, vackra, gamla konstverk.
 
Rafael.
 
 
Leonardo Da Vincis Ginevra di Benci.
 

Rafael.
 
Gerrit van Honthorst.
 
Gauguin.
 

Francisco de Goya.
 

Joseph Mallord William Turner.
 
Frederic Edwin Church.
 
Edgar Degas.
 
Manet.
 
Henri Rousseau.
 
Monet.
 
Eugène Delacroix.
 
Rembrandt.
 
Paul Cézanne.
 
Renoir.
 
Joseph Mallord William Turner - en favorit.
 
Henri Matisse.
 
Van Gogh.
 
Efter allt konst-tittande gick jag ut på promenad inne i DC runt omkring the Mall, som området kallas. Där finns så många vackra byggnader och saker att se på.
 
 
 
Fortsättning i pt 2.
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0