you are the sun, you are the only one.

Sunglasses - Ray Ban / Dress - Gina Tricot / Bag - Bikbok / Wrap scarf - from India / Shoes - Jimmy Choo for H&M

fire flower.

Summer Floaty Dress & Aniara Digi Shift Dress fr Ida Sjöstedt - Nelly.com

De här fina klänningarna kommer från Ida Sjöstedt SS12. Hela hennes sommarkollektion känns väldigt syndigt svart och förföriskt röd. Inte den där klassiska vit spets-flickiga stilen. Lite kitchigt men rätt snyggt tycker jag!

om en humla skulle drumla.

Midsommar firades hemma med mamma och syster. Jag och mamma var och plockade blommor på förmiddagen och sen gjorde jag kransar till mig och Johanna. Sedan gjorde vi iordning god mat och jag gjorde tårta med grädde och jordgubbar. Så gott! Och så hade vi filmmys med den gamla klassikern Kullamannen som vi alla gillar så.

spanien 11-19 juni - del 2

Vi gick på lördagsmarknaden och shoppade. I hettan, för jisses vad det brände denna dag. Jag som hade lyckats bränna mig i pannan köpte en stor hatt att skydda mig med.
Vi åkte till stranden i Cabo Roig och badade på eftermiddagen. Det svalkade skönt.

På kvällen gick vi till restaurangen El Greco som ligger i området. Jag åt pasta och de andra åt grillspett. Och en massa tsatziki förstås.

Till frukost serverades det alltid en hel del frukt. Och denna dag åkte jag och Morgan och tittade på citron- och apelsinfälten utanför centrum.

Ett eftermiddagsdopp i poolen innan middagen.

Kvällen avslutades med kortspel även denna gång. Och jag vann!

Sol och bad sista dagen på min och Morgans favoritplats.

Vi köpte hem take out till middag från Indiska restaurangen och sen var det bara att börja packa.

Frukost på Rollos denna sista Spaniendag. Sedan lastade vi in oss i bilen och åkte till Alicante och flygplatsen.

Jag längtar redan tillbaka!

spanien 11-19 juni - del 1

Morgan och jag står vid gaten på Skavsta och väntar in flyget.

Väl framme i Alicante gick vi och hämtade nycklarna till hyrbilen från Centauro.

Morgonen därpå gick vi iväg och åt frukost på mitt favvoställe. Det blev toastie och äggröra samt te för min del. Som vanligt när vi äter där!

Vi kollade in poolomådet som var väldigt lugnt. Nästan inga grannar var hemma under vår vistelse.

Den första kvällen gick vi allihopa till indiska restaurangen Shakira och åt. Så gott! Älskar indisk mat.
Vi hängde på stranden i La Zenia och solade och badade. Lunch åt vi på La Mirada med utsikt över stranden och havet. Deras Pizza Prescatore är så god!

På kvällen grillade vi hemma. Jag åt lax och de andra kött. Sen spelade vi Gin Rummy!

Dagen därpå var det riktigt varmt och jag hade blivit förkyld. Typiskt! Jag och Morgan höll oss mest hemma. Han hann med ett dopp i poolen också.
Jag trotsade förkylningen och tog med mig Morgan till den lilla byn Callosa dén Sarria och deras Algar falls. Ett helt fantastiskt ställe! En upplevelse som jag aldrig glömmer och vi kommer säkert åka dit igen!

back to business.

Igårkväll landade vi i Sverige igen. Jag med mina förkylda öron mådde väl sådär när vi sakta men säkert sjönk neråt men det gick hyffsat bra. Har dock fortfarande nersatt hörsel denna morgon. Haha, men det beror nog en del på själva förkylningen också som inte är över.
Vi har haft underbara dagar i fina Los Dolses i Spanien. Jag och Morgan har mest slappat och njutit i solen hemma i lägenheten medan Elin och Johan hunnit med en del kulturella besök i Torrevieja.
Toppen semester har det iallafall varit, längtar redan tillbaka till värmen!

going, going, gone.

pink.

Nagellack - Chic

Det här supersnygga jätterosa nagellacket fick jag med tidningen Chic för någon vecka sedan. Gratis är gott, haha! Det är bara ett minilack så när det tar slut kommer jag absolut köpa något liknande. Kanske Isadoras Dolce Vita, nr 617.

I drink to that.

Igår var det fredag och studentdags för alla i Västerås. Vi firade Morgans lillasyster Marielle. Grattis till henne! Det var ett riktigt drag hela dagen som bidrog till en hel del flashbacks om man säger som så. Idag går alla ut här i stan så det blir nog inte en lugn stund här hemma. Men stort grattis igen till alla underbart glada studenter!

three years ago.

Studenten 2009.

everywhere you look, everywhere you go.

Jag fick ett nostalgiryck och fick för mig att titta om på den gamla serien "Huset Fullt". Den visades på Kanal 5 när jag var mindre vet jag, och sen har den nog även gått på någon mer kanal. Jag tyckte att den var himla rolig då och jag tycker detsamma än idag. Är redan på säsong 2 och jag började titta för bara någon dag sedan. Underbart! Någon mer som minns?

knit.

Knit - Zara - 299:-

Hittade en fin, vit stickad tröja på Zaras hemsida som jag klickade hem. En såndär enkel men ändå riktigt snygg tröja. Gillar att den är vringad också.

swallows.

Dress - H&M Divided - 249:-

Den här fina klänningen hittade jag när jag shoppade i Västerås häromdagen. Tyckte den var så fin, har länge letat efter ett plagg med svalor. Den här klänningen kändes helrätt. Passade bra på kalaset igår dessutom.

kick back relax.

Idag har vi varit på kalas hos lilla Amanda som fyllde 1 år! 1-års kalas är bland de bästa. Av oss fick hon en hel outfit i present - typ converse skor, shorts med brunt flätat bälte och baseballjacka. Haha. Jag hade fått äran att baka kalasets tårta också, så den hade vi med oss samt lite fina ballonger med helium i så de stod rätt upp i taket. Vi drack saft och fikade. Mums.