hungry hearts.

Bilder från en fika häromveckan på Tingsgårdens café. Det är så mysigt där. Jag åt smörgås och drack kärlekste. Morgan åt god paj och drack kaffe.

the end is not near.

#1 Skosamling.
#2 Råraka med dess tillbehör.
#3 Ny kabinväska från Samsonite.
#4 Lunch på Waynes.
#5 Boo.
#6 Spel-nostalgi.
#7 Spanien -11
#8 Filip & Fredrik-marsvinen som jag döpt.
#9 Mysbus.

drink the sea.

I början av månaden fyllde min pappa år så då var vi bjudna hem dit på kalas. De bjöd på svampsoppa för de som gillar det och så hade hade gjort paj. Till fikat fick vi god glass med hallon. Mums, hallon är ju min favorit. Vi drack och åt så mycket gott att vi nästan rullade hem sen. Eller vinglade kanske, tihi.

wristwear.

Armband - Gina Tricot - 149.- styck

Hur fina är inte de  här? Tror att jag gillar det pärlade bäst dock. Och speciellt dyra var de ju inte heller. Måste kika efter dessa nästa gång jag är på stan. Måste bara bli frisk först, har åkt på en riktigt förkylning...

missoni.

Top - Lindex - 299:-

Roffade åt mig det här rätt så tjusiga linnet från Lindex samarbete med Missoni för ett tag sen. Det kan nog piffa upp! Höstsnyggt är det också.

if there's anything to say.

#1 Teddy Boo.
#2 Te hos Elin.
#3 Biomys.
#4 I famnen.
#5 Lady Gaga.
#6 Biljett - The Born This Way Ball.
#7 Candy.
#8 Bär
#9 Nedräkning.

grappa.

Häromveckan var jag och mamma ute och åt på Grappa. Var hemskt sugen på fisk men när vi kom dit kunde jag bara inte motstå deras Funghi pizza. Sååå god. Mamma tog någon annan variant med nån annan svamp. Deras pizzor är bara för goda, så är det bara. Till dessert tog vi varsin vit chokladpanacotta med hallon. Riktigt gott det med! Oj vad mätta vi blev. Mums.

spanien 20120919-20120925 - del 2

Pizza till lunch smakade bra efter en solig förmiddag.

Vi åkte till en ny strand i Dehesa de campoamor som låg ungefär 5 minuter bort med bil. Det var rätt mycket folk, men ett skönt sett att spendera eftermiddagen på. Vattnet var så varmt, så!

På kvällen grillade vi, Morgan åt kött och jag lax. Och så skålade vi med cava. Mums.

Flipflopsen på! Redo för ännu en stranddag.

Vi åkte till våran strand, som jag brukar kalla den. Min och Morgans. Vårt favoritställe. Favoritstrand. Den är bara för bra. Vi hade en avslappnande sista heldag.

Sista kvällen åkte vi in till köpcentret för att shoppa litegrann. Hittade en massa fint, bland annat två kjolar. På kvällen sen fick vi se en vacker solnedgång och sedan blev himlen alldeles rosa.

När vi åkte till flygplatsen nästa dag hann jag ta kort på några flamingos! Så fina, haha.
Klockan 19.20 landade vi i Sverige igen. Nu blir det nog ingen mer resa på ett tag..

spanien 20120919-20120925 - del 1

Vi flög från Skavsta till Alicante och var framme mitt på natten. Våran hyrbil den här gången blev en liten röd nyckelpiga, tihi. Den tog oss till lägenheten i Los Dolses där vi kunde sova.

Hela första dagen bara njöt vi av värmen och sangria. Och lunch utomhus! Hur skönt som helst.

På kvällen gick vi och åt på El Greko som ligger i området. Jag åt lax och Morgan åt moussaka. Gott!

Frukost utomhus är det bästa. Morgan gjorde en smörgåsbåt med gurka på. Vi åt ägg, drack te och kaffe, åt yoghurt med chokladflingor, åt varsin croissant och oj vad mätta vi blev varje morgon!

Vi åkte in till Alicante, som vi bara åkt igenom förut. Målet var att shoppa och titta på båtarna, eller snarare alla lyxyachter i hamnen. Och vi blev inte besvikna! Vi strosade runt och hade det mysigt. Vädret var perfekt och parkeringen billig, haha. Men av någon konstig anledning så var det bara Morgan som hade en shoppingkasse med sig när vi åkte hem, haha. Jag hittade inget denna dag men vad vi däremot hittade var dessa konstiga träd i en park. De var sagolika men lite kusliga.

Middagen åt vi hemma och den bestod av pasta med god sås och parmesanost. På kvällen myste vi framför en gammal Robinsonsäsong och åt en massa gotti.

Lata dagar på uteplatsen med bra böcker i solen och supergod indisk take away från restaurangen Shakira i området. Så jäkla gott, godare än allt annat!