in my place.

Njuter av de sista dagarna på sommarlovet. Snart börjar skolan och dagarna kommer att bli långa. Hösten är på väg den med.
Men först ska jag på Lady Gaga!

american apple pie.

1, 2, 3, 4 no I want more.

#1 Giftas for 507 p.

slagen av solen.

we are young.

Top - H&M trend / Skirt - H&M Divided / Shoes - Din Sko / Bag - Bikbok

this song is not for you lovers.

#1 Vinbärsbuske.
#2 Vänta på tåg.
#3 Middag i Trollhättan.
#4 Äppelpaj.
#5 Lunch i Lysekil.
#6 Bergs slussar.
#7 Glass på Smultronstället.
#8 Teddy.
#9 Flamingodiadem på Parken Zoo.

butterfly.

I söndags var vi bjudna på kalas hos lilla Karin som fyllde hela NIO år. Shit vad tiden rullar på, haha. Av oss fick hon en fin fjärilballong och så två snygga toppar. Tror att hon blev glad och nöjd. Vi fick supergott fika där som vanligt, tårtan med björnbär var himla god. Det var fullt med gäster och barn överallt. Precis som det ska vara på kalas!

teddy boo.

Älskade Teddy flyttade hem till oss den 7e augusti. Jag adopterade honom genom Livbojen som han kom till som liten kattunge via polisen. Lillen hade ingen framtid alls då han tidigare bodde i ett misärhem där de inte tog hand om honom. Men Teddy och hans syskon hade ändå blivit härliga och sociala små busungar! Jag var och kikade på dem i jourhemmet och föll direkt för min fina lilla kille.

Gör som jag och rädda en katt!

birthday wishes.

Igår var det den 17e och det innebär kalas för lillasyster som fyllde 18 år! Ingen dålig ålder det. Jag bakade fika hela dagen till kalaset. Först tänkte vi duka ut utomhus på baksidan så mamma bar upp bord från källaren. Sen blev det riktigt mörkt ute och efter det kom det regn i massor. Så då var det bara att duka inne och fixa och dona. En halvtimme innan kalaset skulle börja kom solen fram igen! Galet. Då gick jag och Morgan ut och torkade alla bord och stolar och så duka vi om ute ännu en gång som det var tänkt från början, haha! Det blev iallafall toppenbra med allting. Gott fika och fina gäster. Syster blev glad för alla fina saker hon fick också.

one.

Ett år sedan idag. Ett år av saknad. Älskade storkatt. ♥

outer space.

Depend & H&M nail polish

Prova två olika lack ihop häromdagen och jag tycker att det blev rätt häftigt. Det mörkblåa i botten är ett litet lack från Depend som jag haft länge och det blåglittriga hittade jag på H&M väldigt nyligen.

birthday boy.

Igår var vi och firade lilla Oscar som fyllde 3 år! Tiden går så fort. Han fick en massa fina saker av alla, mestadels bilar såklart, haha. De bjöd på gott fika och en fin tårta med maräng, gott! Jag och Morgan fortsatte vår lilla tradition med att ge bort en heliumballong. Han fick en stor med Blixten från Bilar på som han blev så glad över.

like a raven she goes.

Topp - H&M trend - 299:-

I'm in love. Klickade hem den direkt från hemsidan för ett par veckor sedan. Älskar de tunna axelbanden.

the last drop of sun.

I förrgår var jag och Morgan ute och solade och badade en sväng. Det var vi och en familj till där, haha! Det var helt tomt alltså. Vädret var ju rätt ostadigt men vi fick lapa lite sol iallafall och ta ett dopp. Det kändes faktiskt som om detta var sista chansen.
Morgans semester är nu slut och temperaturerna sjunker. Jag skulle bli förvånad om resten av Augusti månad bli varmare än vad det redan varit. Det är väl bara att konstatera, det har varit en skitsommar sett till vädret. Men jag har haft det så bra ändå och gjort så många kul utflykter! Vem vet, kanske hinner vi med ytterligare någon picknick innan hösten kommer.

seven days a week.

#8 Sol & bad på Björnön.
#9 Jordgubbsplockning.

bergs slussar.

I samma veva som vi var och åt glass i Söderköping åkte vi även till Linköping och Bergs slussar. Det var en himla fin plats men vi hade lite otur med vädret till en början. Det blåste ungefär storm och himlen var mörk. Solen tittade fram då och då men det var inte så rart. Fick ont i öronen till och med av all blåst, haha. Men efter ett tag så lugnade det sig lite. Jag och Morgan hann med en mysig lunch på Fröken Jennys. Gott gott. Och det behövdes ju innan moffandet av all glass.

don't know why I'm still afraid.

Tank top - Bikbok / Neon bandeau - H&M

I don't care I love it.

Häromdagen var jag, Morgan och mamma på Smultronstället i Söderköping. En sån vacker liten stad! Och Smultronstället är ju känt för sina glassar som ser ut som små, eller kanske snarare stora, konstverk. Vi beställde in varsin glass iallafall efter att ha tittat i menyn hur länge som helst, det fanns så mycket gott att välja mellan. Mot slutet var det var lite kämpigt att äta upp hela, haha. Men åååh så gott det var! Det var verkligen värt besöket.

crystal castles.

Förra veckan åkte jag och Morgan på utflykt til Taxinge slott, även känt som kakslottet. Vi var där förra sommaren också så det har väl blivit lite av en tradition, haha. De har så jäkla mycket gott att välja på där. Man blir nästan helt snurrig i huvudet av alla bakverk. Vi valde två tårtbitar, sachertårta och en nougattårta. Och så en chokladboll och en lakritskaka. Haha vi blev så himla mätta! Och nöjda. Gott!
Vi traskade runt lite i slottsparken också och tittade på den fina utsikten. Och så hittade vi en bondgård och ett autostable där Morgan hittade en Morgan-bil.
Vi åker nog dit nästa år igen tror jag.