saltkråkan/öregrund.

Den här sommarens ledighet passerade fort förbi men jag, mamma och Johanna hann göra ett utflyktsmål ihop. Vi tog bilen till Furusund och därifrån åkte vi båt till Norröra där Saltkråkan-filmerna spelades in. Vi var med på en guidad tur och det var nog bra det för det var inte mycket som var sig likt... i alla fall inte som man minns det. Jag och min syster tittade jättemycket på Saltkråkan när vi var mindre men väl på plats kände jag knappt igen något. Nåja, vissa saker kändes bekanta ändå.
 
 
 
 
 
 
 

Efter vår tur till fina Saltkråkan åkte vi vidare till Öregrund för ännu mer Saltkråkan-mys. Det är i Öregrund som delar av sista avsnittet spelades in. När de letar efter Fru Sjöblom för att kunna köpa Snickargården. I alla fall, där kunde vi verkligen känna igen oss med alla byggnader och gator. Så mysigt. Vi stannade där på middag och fika också. Lite synd med vädret bara, haha.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0