canada, sweden, norway.

Hade nästan helt och hållet bestämt mig för att gå upp skittidigt imorgon och ställa
mig i den där jäkla vaccinationskön. Men så läste jag något intressant som fick mig
att tänka om, såklart. Det är ett himla velande fram och tillbaka alltså. ><

"Biverkningar i Norge finns på legemiddelverkets hemsida. Tom vecka 47 var det
86 allvarliga biverkningar och 1218000 distribuerade vaccinsprutor.
Det ger 86/1218000 = 70 ppm. Dvs i Norge så är det fler biverkningar än i Kanada!

I Sverige är det svårare att hitta exakta siffror. På Läkemedelverkets hemsida finns en
rapport från 10 november. Där rapporteras 31 allvarliga allergiska reaktioner
inrapporterade från sjukvården + 8 potentiella dödsfall. Dessutom har privatpersoner
rapporterat in 900 fall, varav "drygt 90 %", beskriver icke-allvarliga reaktioner.
Så vi antar att ca 7 % av dessa är allvarliga, dvs 63 st. Då hamnar vi på 63+31+8 = 102 st
allvarliga biverkningar.
Det rapporteras att 2.1 miljoner doser har levererats, det ger alltså 102/2100000 = 49 ppm.

Som vi ser så är de allvarliga biverkningarna lika stora i Norge och Sverige
(eller t om högre i Norges fall) som i Kanada.
Frågan blir då:

varför stoppas vaccinationen i Kanada men inte i Sverige och Norge?
"
http://www.svininfluensan.com/content/vaccinet-stoppas-i-kanada

Herregud hur ska jag göra??? Jag har nog aldrig varit så förvirrad.
Jag vet ingenting längre. Det låter inte kul att vara sjuk nu till jul. Alls.
Hur kommer vaccinet påverka mig i framtiden? Jag vill verkligen inte få en massa
biverkningar alltså. Som illamående, andnöd osv osv. Jag känner mig helt kluven.

Vi får väl se hur jag gör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0