United States of America, july 2015 - pt 2


Under min resa hann jag besöka många museum. Ett av dem var Air & Space museum. Riktigt häftigt!
 
En rekonstruktion av en månlandare!
 

Rymden.
Det var kul att få se hur rymddräkterna förändrats genom åren. Här är en dräkt som användes på en Apollo rymdfärja.
 
Efter besöket på rymdmuseet turistade jag runt inne i city.
 
Washington Monument.


Jag var förstås tvungen att ta mig till Obama och Vita Huset också.. Men man kom inte så nära. Superbevakat var det också kan man säga! Och en riktigt turistfälla.



På kvällen och natten sen besökte vi massor med olika barer och ställen. En skön fredagskväll! 



Söndags-brunch i Georgetown. 

Mimosan flödade!


Efter brunchen blev det mer turistande...

Lincoln Memorial.

Lincoln himself.

Reflecting pool.

Vietnam War memorial.
 

World War memorial.

Använde reflecting pool som önskebrunn. 
 
 
Ännu mer turistande dagen därpå..

Arlington Cemetary.

JFK och Jackie O's gravar.

Tomb of the unknown Soldier.


Efter kyrkogårdsbesöket åkte vi till Old Town - Alexandria.
 
Jäkligt goda donuts hade dem där.. Mums!

Gallery Place & Metro Center områdena.
 
 Ännu ett museibesök...

Presidenter på Portrait Gallery.

Elvis och Michael avslutade mitt besök.
 
 
Allra sista kvällen i Amerika...
 
Finmiddag på Le Diplomate.

De andra beställde skaldjursplatå, grodlår, pommes, nån röra och lite så. För min del blev det fisk med haricot verts och potatispuré. Så gott!

Mitt middagssällskap - Theresa, Andreas, Momo och så jag.


Dags för hemresa dagen därpå.

Hejdå USA för den här gången!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0