hackers.

Har precis tittat på dokumentären Att hacka en stormakt på Svtplay. Den visade på tv tidigare ikväll, men jag missade då. Den var riktigt intressant. haha, hade ingen aning om handlingen sen tidigare. Men jag kom att tänka på något...
För länge sen, typ 2004, visade Svt en dokumentär om hackers som jag satt uppe och tittade på med mamma. Just där och då så tyckte jag att den dokumentären var så himla bra och jätteintressant. Men då var jag bara 13 going 14 och hade nog inte börjat söka efter torrent osv. hehe. Försökte iallafall hitta den där jäkla dokumentären igen för jag ville ju liksom se mer. Och svt hade knappast webbtv då. Men jag fann den aldrig. Allt jag hade var väl Svts titel på den, Hackers. Men det var ju såklart inte originalnamnet. Jag minns att jag på nåt vänster hittade en tunn bok på engelska om händelsen på biblioteket. Dokumentären baserades alltså på boken. Lånade om den hur många gånger som helst. haha, var så intrigued!

NU, ikväll, efter att ha tittat klart på Att hacka en stormakt gav jag det ett till försök. Öppnade google och sökte runt. Efter ungefär 2 minuter fick jag en träff. Min dokumentär - In the realm of the hackers. Från 2003. Ååååh. Det är lycka när man hittar spnt alltså. Haha nu gäller det bara att den är lika bra som den va då när jag var 13. Haha. Tveksamt kanske, men jag ska ge den en chans. Nu på en gång. Har den redan på datorn och jag är ledig imorgon så jag kan ju gott stanna uppe ett tag till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0