blah.

Idag är ingen bra dag. Det känns som ingen dag alls. Inget roligt har hänt. Upptäckte att jag visst inte skulle få vara ledig vecka 9 som jag trodde. Lärarna hade ju bara inte skrivit klart schemat än! Men nu är det fixat så jag ska ha svenska heeeeeela veckan. TOPPEN!
Nej, seriöst. Mår inget vidare nu alltså. Jag kommer dö av stress. Gå in i väggen, sådär som alla lärare jag hade i 8an gjorde. Vad tjänar det till att ha lektion varje dag, måndag till fredag? 09-16. varje dag. Varför? Varför? Varför?
Jag tycker att det är skittråkigt med plugg dessutom. Varför pluggar jag på högskolan? Varför? Varför? Varför?
Bara en massa frågor. Bara. Ingen ork, lust eller glädje. Faktiskt. Den här kursen kommer jag aldrig att klara, och vad händer då? Får man en till chans i sommar? Knappast.

Opepp på att ta bussen kl 08:15 imorgon till Västerås för att gå på lektion. Opepp på att göra det imorgon och i tre veckor framöver och hela termin 3 och 4. Vill bara bort någon annan stans. Men jag är ju aldrig ledig. Ska bussa till Västerås måndag - fredag i hela mitt liv känns det som. Jag hatar bussar och jag hatar Västerås.

Och varför är studiebidraget så jävla lågt? Jag överlever inte. Aldrig. De kommande 3 åren kommer vara de värsta i mitt liv. Säkert. Opepp på att vara opepp. Jag behöver nya skor och min parfym är slut. Problem!

Såklart har jag gått och blivit sjuk också. Det är bittra tider och jag ser inte ljuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0