insikt.

Såklart nu när jag nyss varit iväg hos tandläkaren så måste jag ju söka massa på nätet ang tänder och det, och då dyker det ju bara upp ännu mer frågor och funderingar! Sånt som jag inte kan få svar på nu eftersom jag nyss var där. Haha jag lär ju få gå tillbaka dit alltså. Boka en tid för estetisk rådgivning eller nåt. Jag vet inte.
Har iallafall sökt runt en massa på nätet och insett att jag, om jag nu vill få bort gluggen, så att inte läpp-grejset kan komma tillbaka ifall jag "opererar" bort det, kan jag lika gärna skaffa skalfasader.
Eftersom att tandläkaren sa att tandställningen kan kosta 15 000 kronor och att jag sen måste ha nån tråd bak på tänderna forever osv osv så skiljer inte priset SÅ mycket. Hittade min tandläkare på internet och stället heter http://www.tandvard.praktikertjanst.se. Där hittade jag massa information om just skalfasader och om hur de kan hjälpa en som mig till exempel. De tar ungefär mellan 4500 - 6000 kronor per tand. I mitt fall är det ju två tänder det handlar om och det blir ju 12 000. I värsta fall måste man göra 4 stycken eftersom att resultatet "smälter in" bättre då. p: Då blir det visserligen dyrare men hur kul är det att gå med tandställning i ett år för ungefär samma pris? Och det kanske inte blir bra liksom..?
ÅÅÅÅH så mycket funderingar! Varför föreslog inte min tandläkare skalfasader? Jag fattar inte riktigt...
MÅSTE dit igen och prata. ÅH. Och dessutom få en remiss till en som kan fixa insidan på överläppen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0