dripp dropp.

Lagom när jag publicerade förra inlägget typ halv 8 så ropade mamma på mig. "Det är vatten! Överallt!!" Hon hade hört ett ljud inifrån Johannas rum och han var inte hemma. Så hon öppnade och gick in och klev direkt i en massa vatten. Jag hade hört ljudet i en kvart iallafall men jag fattade inte att det var vatten som droppade nånstans ifrån. Trodde det var katterna som busade med nåt i hallen. XD Så jag rusade det och mycket riktigt var det vatten överallt. På alla Johannas saker.
Det droppade massvis från taket. Stoooora sprickor som släppte ner stora droppar alltså! Helt hemskt! Så vi fick sätta igång och torka, hämta hinkar och flytta saker osvosv. Det höll vi nog på med tills klockan blev ca 22. DÅ upptäckte vi att det öven var vatten i vardagsrummet. Det droppade där med!
HERREGUD vilken kväll. Mamma städar än. Vi vet inte vart vi ska ta vägen! Ringde larm-grejs men de ska komma imorgon tydligen. Innan dess hinner vi säkert drunkna. Haha. Så jag antar att de måste renovera lägenheten och en massa. Inte okej!? Vart ska vi bo? Det finns en ledig 2a i samma hus vi bor i. Antar att vi kommer få fly dit. Vet inte alls hur det ska gå...? Väntar bara på att det ska börja droppa i mitt rum med. Då DÖR jag.
Panik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0